Od kilku tygodni można było zauważyć, że po dodaniu recenzji w wizytówce dowolnej firmy w Google, opinia widoczna jest tylko dla autora, nie natomiast dla internautów.
Zauważyliśmy problem, gdy Andrzej – nasz CEO i specjalista SEO, dodawał parę pozytywnych słów pod adresem podwykonawcy, firmy wykończeniowej, która zajmuje się naszym nowym meeting roomem w centrum Wrocławia. Na drugi dzień nic się nie zmieniło, opinia nie była widoczna. Pierwsza myśl, jaka przyszła do głowy to oczywiście wprowadzenie przez Google nowego algorytmu heurystycznego i filtrującego fikcyjne recenzje ale przecież konto, o którym mowa, jest wiarygodne, aktywne i założone kilkanaście lat temu.
O co więc może chodzić? Sprawdziliśmy jak wygląda sytuacja z innymi wizytówkami. Tak samo. Google udostępniło szereg tagów i opcji, mających pomóc różnym podmiotom w informowaniu klientów o zamknięciu siedziby, sklepu, biura itd. z powodu ograniczeń. Nieoczekiwane zmiany godziny pracy lub zamknięcie firmy może być mimo wszystko dla wielu zaskakujące, to na pewno spowoduje wiele nieporozumień, powstaną negatywne emocje a negatywne emocje to negatywne komentarze, które nie byłyby obiektywne i uzasadnione, w końcu świat stanął na głowie.
Zrozumieliśmy, że problem dotyczy sytuacji z koronawirusem i próbą dostosowania się Google do tej globalnej sytuacji. Nigdzie w Polsce nie było jednak oficjalnej informacji. Przeszukując zagraniczne źródła i portale o tematyce SEO, trafiliśmy na komunikat, który potwierdzał podejrzenia o wstrzymaniu publikacji opinii. Do momentu zakończenia pandemii, nie będą się one pojawiać.
Ograniczona funkcjonalność Google Moja Firma ze względu na COVID-19
W niespotykanej dotąd sytuacji COVID-19 podejmujemy kroki w celu ochrony zdrowia członków naszego zespołu i zmniejszenia potrzeby osób przybywających do naszych biur. W rezultacie mogą istnieć tymczasowe ograniczenia i opóźnienia wsparcia, ponieważ priorytetem są usługi o kluczowym znaczeniu.
Obecnie skupiamy się na jakości i wiarygodności informacji w wyszukiwarce Google i Mapach. Chcemy zapewnić użytkownikom i właścicielom firm dostęp do podstawowych funkcji, takich jak to, czy firma jest otwarta, czy ma specjalne godziny. Dowiedz się o najlepszych praktykach dla zainteresowanych firm i o tym, co możesz zrobić, aby informować klientów.