Pandemia dotyka Google

Problemy Google

W pierwszym kwartale br. koncern Alphabet, do którego należy Google, zanotował wzrost przychodów ale w drugim kwartale.. no właśnie, sprawdź co się wydarzyło. Spowolnienie koncern tłumaczy sytuacją związaną z pandemią koronawirusa.

Zysk netto całego giganta wyniósł w I kwartale 2020 roku 6,84 miliarda dolarów, w porównaniu do 6,66 miliarda dolarów przed rokiem. W tym samym czasie o 13 proc. zwiększył się jednak przychód holdingu – z 36,34 do 41,16 mld dolarów.

Samo Google zanotowało przychód w wysokości 40,98 miliarda dolarów, co także oznacza wzrost rok do roku (z 36,03 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,19 miliarda dolarów do 9,27 miliarda dolarów. Przychód Google z reklam wzrósł z 30,59 do 33,76 miliarda dolarów, gdzie również Ty i Dostrzegani mają swój udział przeznaczając budżety na kampanie Google Ads. W przypadku serwisu YouTube wpływy reklamowe zwiększyły się z 3,03 do 4,04 miliarda dolarów, co wynika bez wątpienia z uruchomienia i promocji subskrypcji płatnej. Biznes chmurowy, m.in. Google Suite, z którego korzystamy na co dzień w agencji, wygenerował przychód w wysokości 2,78 miliarda dolarów, w porównaniu do 1,83 miliarda dolarów rok wcześniej. Pozazdrościć.

Miejmy nadzieję, że monetyzacja ruchu w wyszukiwarce nie rozwinie się ponownie o kolejne kanały, jak na przykład możliwe technicznie pozycjonowanie stron przez Google w zakresie 1-2 pozycji w wynikach. Utrzymanie organicznych wyników w wyszukiwarce napędza zakup reklam ale planiści z Mountain View udowodnili już nie raz, że w kwestii maksymalizowania zysków, potrafią być bardzo kreatywni.